Airbnb trebuie să scoată mulți bani din buzunare. Cum i-a păcălit pe clienți, ce a decis instanța
Verdictul unei instanțe din Australia a impus o amendă uriașă, de 15 milioane de dolari australieni, pentru platforma de închirieri Airbnb, alături de despăgubiri ce pot ajunge la aceeași sumă.
Vezi și: Airbnb spune că folosește inteligența artificială pentru a elimina acești oaspeți: Cum te afectează
Ce a făcut gigantul, cum a „călcat pe bec”
Această decizie a survenit după ce Airbnb a admis că a indus în eroare consumatorii prin prezentarea incorectă a prețurilor pentru cazare.
Între ianuarie 2018 și august 2021, Airbnb Ireland, operând în Australia, a recunoscut că a generat confuzie prin afișarea prețurilor doar în dolari americani, fără a clarifica că acestea nu erau exprimate în moneda locală.
Comisia australiană pentru concurență și consumatori (ACCC) a subliniat că acest comportament a indus consumatorii în eroare.
Președintele ACCC, Gina Cass-Gottlieb, a declarat, la rândul său, că această practică a avut un impact direct asupra consumatorilor, determinându-i să plătească mai mult decât anticipaseră și să ia decizii de rezervare în lipsa informațiilor corecte.
Airbnb a acceptat să plătească penalitățile impuse. Nu a avut de ales
Susan Wheeldon, managerul Airbnb Australia și Noua Zeelandă, a menționat că platforma a afișat codul valutar aplicabil, inclusiv dolari americani, atunci când oaspeții au confirmat rezervările lor.
Cu toate acestea, au fost primite mai bine de 2.000 de plângeri din partea clienților australieni care au fost facturați în dolari americani în loc de moneda locală în această perioadă.
În iunie 2022, instanța australiană a inițiat acțiuni legale împotriva Airbnb și a subsidiarei sale irlandeze, acuzând că au oferit informații false consumatorilor cu privire la moneda utilizată pentru rezervările de cazare în Australia.
Această decizie nu doar impune sancțiuni financiare, ci subliniază, în egală măsură, importanța transparenței și a informării corecte a consumatorilor într-un mediu comercial.